تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود بازرسان آژانس به ایران را ممنوع نکردیم | بازرسی‌های آژانس در جریان است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما ورود هیچ یک از بازرسان آژانس به ایران را ممنوع نکردیم و هم‌اکنون هم بیش از ۱۳۰ نفر از بازرسان آژانس مجاز هستند که برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند.

رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود بازرسان آژانس به ایران را ممنوع نکردیم | بازرسی‌های آژانس در جریان است

رویداد۲۴ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی درباره سفر گروسی به تهران گفت: ما درباره مسائل پادمانی با شکلی که وضع شده همواره در حال تعامل و گفتگو با آژانس بوده‌ایم و این مسائل از زمان آغاز تاکنون پیرامون ۴ مکان بوده که ۲ مکان آن حل و فصل شده و درباره ۲ مکان دیگر در حال تبادل نظر هستیم.

اسلامی ادامه داد: امیدواریم با توجه به اینکه از نظر جمهوری اسلامی ایران بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجا است و ما در چارچوب آن بیانیه تعامل داریم، تعامل ما با آژانس ادامه پیدا کند.


بیشتر بخوانید:

رافائل گروسی: عدم دسترسی بازرسان بین‌المللی به تاسیسات اتمی ایران، به نگرانی‌ها دامن می‌زند

مطرح شدن ماجرای احیای برجام جدی است؟


وی افزود: البته کارشکنی‌هایی توسط جریان مخربی که علیه برنامه هسته‌ای ایران کار می‌کردند علیه این بیانیه وجود داشته و بیانیه مذکور  را تحت الشعاع قرار داده است و در پایدار بودن این بیانیه تشکیک به وجود آورده، اما  ما مذاکراتی را با آقای گروسی خواهیم داشت و مطمئن هستیم که این رفت و آمد‌ها و گفتگو‌ها کمک به رفع این ابهامات کند و در چارچوب پادمان روابط ایران با آژانس تقویت شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: ما ورود هیچ یک از بازرسان آژانس به ایران را ممنوع نکردیم و هم‌اکنون هم بیش از ۱۳۰ نفر از بازرسان آژانس مجاز هستند که برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند و  بر همین اساس هم بازرسی‌های آژانس در چارچوب پادمان از سایت‌های ایران در جریان است.  

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان